Dizainā un tehnoloģijās publicētas astoņas jaunas viedtēmas un pabeigts viss viedsaturs 4.–6. klašu posmam

Lielvārds
Lielvārds
Published in
3 min readApr 22, 2024

--

Platformā “Soma” ir publicētas astoņas jaunas viedtēmas šobrīd aktuālajam tematam 6. klasei “Kā kombinē koku ar citiem materiāliem, izgatavojot funkcionālu koka modeli?”. Līdz ar to “Somā” publicēts pilnīgi viss viedsaturs 4. –6. klašu vecumposmā.

Jaunajos 6. klases tematos skolēns apgūs kustīga modeļa darbības principus, mācīsies to attēlot grafiski, veidojot ne tikai skices, bet arī rasējumu, un pēc saviem rasējumiem izgatavos kustīgu modeli. Lai katrs varētu izvēlēties sev piemērotāko uzdevumu, šajā tematā piedāvāts apskatīt modeļus, kas kustas dažādās vidēs — ūdenī, uz zemes un gaisā, kā arī pašiem izpētīt dzinēju veidus un to darbības principus.

Tā kā modeli skolēni gatavos no koka, šajā tematā viņi apgūs arī koksnes aizsardzības paņēmienus un līdzekļus, lai nodrošinātu modeļa izturību un gūtu izpratni par dažādu koksnes izstrādājumu apdari.

Pirms modeļa izgatavošanas skolēni prototipēs visu modeli vai atsevišķas tā daļas, lai varētu testēt vēlamo modeļa darbību. Tematā uzsvars likts uz prototipēšanu, lai veidotu izpratni par to, ka prototipēt drīkst arī daļu no izstrādājuma, ne tikai visu modeli uzreiz. Svarīga ir arī gatavā modeļa testēšana atbilstoši funkcionalitātes kritērijiem, ko skolēni var veikt, savstarpēji sadarbojoties.

Kopumā dizaina un tehnoloģiju priekšmetā “Somā” publicētas 79 dažādas viedtēmas

Viedsaturā sniegts ne tikai plašs, skolēnam saprotams skaidrojums par tematiem, bet ietverti arī 386 formatīvās vērtēšanas jautājumi, kas ļauj pārliecināties, vai audzēkņi ir izpratuši konkrēto tematu. Šajā mācību gadā vien skolēni platformā snieguši jau vairāk kā 240 tūkstošus atbilžu uz pašpārbaudes jautājumiem.

Viedtēmas ietver arī vairāk nekā sešdesmit oriģinālus video, kas palīdz skolēniem izprast dažādus procesus un to, kā rīkoties ar iekārtām un izmantot materiālu apstrādes iespējas.

Daudzas no viedtēmām papildinātas arī ar interaktīvām aktivitātēm, kurās skolēns zīmē, pārvieto vai noteiktā secībā sakārto objektus. Šīs aktivitātes ļauj digitālā vidē pārliecināties par prasmēm, kuras skolēns pēc tam izmanto arī reālajā dzīvē.

Platformas “Soma” dati liecina, ka skolotāji novērtē un bieži izmanto arī piedāvātās drukājamās darba lapas. Lapas veidotas tā, lai tās varētu izdrukāt un rakstīt tajās ar roku, kā arī, sadarbojoties datorikas priekšmetā, aizpildīt digitāli.

Izglītības uzņēmuma “Lielvārds” dizaina un tehnoloģiju satura komanda īpaši domājusi arī par starppriekšmetu saiknes veicināšanu un viedtēmas ir veidojusi izmantošanai sadarbībā ar dabaszinību, datorikas un sociālo zinību saturu.

--

--